Image Alt

Roadtrip den 3. – Mont Saint Michel

FRANCIE | NORMANDIE
  /  Cestopisy   /  Roadtrip den 3. – Mont Saint Michel

Další den ráno nás čekal přejezd na nové místo. Tentokrát jsme si kemp k ubytování vybrali přes internet, a zaujalo nás, že je dogfriendly, cenově přijatelný, volný, a hlavně – byl hned vedle pláže. Tak uvidíme =) Ale první nás čekala návštěva památky Mont Saint Michel.

ÚCHVATNÝ MONT SAINT MICHEL

Mont Saint Michel je jednou z nejvíce nezapomenutlých památek v Evropě. Je to jeden z hlavních poutních cílů a tento svatý ostrov, stejně jako jeho úchvatný záliv jsou zapsány na seznamu světového dědictví UNESCO. Najdete zde strmé vesnické ulice, které lemují další jemné budovy, ze kterých jsou dnes muzea, kavárny a restaurace. Pejskaře ale moc nepotěším. V hlavní sezóně – parkoviště jsou asi 2,5 km daleko a k ostrovu vás přivážejí autobusy. Do autobusu ani na Mont saint Michel psi nesmí. Samozřejmě se bavím o hlavní turistické sezóně, možná to mimo hlavní turistickou sezńu bude jiné. Takže jsme se museli rozdělit a prostřídat. Tak i tak tam byla hlava na hlavě a psy by nám nejspíš ušlapali. Toto místo je krásné i z dálky =)

GRAYE SUR MER a kemp

Po návštěvě tohoto poutního mista vyrážíme do kempu, který jsme si vyhlédli. Jmenuje se Municipal Canadian Scottish a opravdu, byl situován hned u pláže. Dala bych o jednu hvězdičku z hodnocení méně za sociální zařízení, které bylo (kvůli návštěvníkům) často ucpané pískem, ale na druhou stranu bylo hodně přizpůsobeně právě lidem se stany a místo bylo hodně přátelské. Pes nikomu nevadil, na pláže se dalo vylézt v podstatě hned z kempu přes travnatý val, foukal zde příjemný vítr a především byl kemp „dogfriendly“.

Ano, kemp se nachází u pláže Juno Beach, ale o operaci Overlord budu ještě psát, věnovali jsme historii mnoho času dalších dní, nebojte =) očekávala jsem, že celé pobřeží Normandie bude dýchat historií, ale tak to opravdu není. Plážové hry, opalování, sbírání mušlí, surfování, zkrátka, panuje zde normální život. A bydlení v tomto kempu jsem si zamilovala, protože je úžasné jít se ráno a večer se psy projít na pláž a poslouchat divoké vlny, které zde na severu jsou, to je něco nezapomenutelného. Ten den večer jsem vzala holky a udělaly jsme si procházku do historického městecka Graye sur Mer. Cesta tam podél řeky La Seulles při večerním slunci byla krásná, a opuštěné historické městečko má taky svoje kouzlo. Pokud se chcete projít v okolí s pejskama nebo si jít zaběhat, doporučuji právě návštěvu tohoto místa.