Image Alt

Roadtrip kolem NP Triglav

SLOVINSKO
  /  Cestopisy   /  Roadtrip kolem NP Triglav

Včera za sebou máme výlet na Debelu Peč, který jsme ještě završili výletem na soutěsku Vintgar, kde jsme si myslely, že to vlastně bude úplně na pohodu a místo toho jsme si daly snad 7 km dlouhý výlet završený tím, že nám nikde nechtěli prodat pizzu domů =D Právě z tohoto důvodu jsme se rozhodly, že si dneska uděláme takový trochu klidnější výlet a objezdíme si zajímavá místa kolem národního parku Triglav.

ČEKÁ NÁS HORSKÁ SILNICE

Ráno jsme si tedy trochu přispaly a vklidu vyrazily na výbornou snídani. Po snídani jsme naložily psiska a vyrazily na cestu. První zastávkou bylo Mangartsko sedlo. Joj, trochu jsme se bály, jak by taky ne =D V první řadě především hranic, protože cesta z Bledu na Mangart vede přes Itálii a tento rok je to s hranicemi a cestováním takové dost nejasné, testy na Covid jsou drahé a vůbec, nechceme si úplně přidělávat problémy. Hranice jsme ale nakonec projely úplně v pohodě, všude byly jen ukazatele “zákaz průjezdu; jen pro občany Itálie; apod. =D No a první se dostáváme do městečka Log pod Mangartom. Odtud vede placená horská silnice až nahoru do Mangartského sedla. Byla jsem trochu nervózní, to je jasné… vlastně, ne trochu, ale hodně =D vůbec to tady nevypadalo jako Rakouské horské silnice, na které jsme zvyklé. Tady byla silnice docela úzká a místy vůbec neměla svodidla =D ale nakonec jsme to zvládly a zaparkovaly nahoře v sedle.

Vrchol byl samozřejmě schovaný v mracích, ale o to krásnější pohled to byl! Trochu jsem litovala, že nemám kameru s funkcí Time Lapse, to by byla dokonalá podívaná! V sedle jsme nějakou dobu pobyly a kochaly se nádhernými výhledy nejen na Mangart, ale také do okolí. Krása střídá nádheru. Pomalu nasedáme do auta a vyrážíme směr Bovec. trochu, ale hodně =D vůbec to tady nevypadalo jako Rakouské horské silnice, na které jsme zvyklé. Tady byla silnice docela úzká a místy vůbec neměla svodidla =D ale nakonec jsme to zvládly a zaparkovaly nahoře v sedle.

Parkujeme kousek za Bovcem a jdeme se projít na soutok řeky Soči a Koritnice. Trochu naivně jsme si myslely, že se zde vykoupeme, ale tady to opravdu nejde. Nevadí, vracíme se do auta a přijíždíme do Bovce. Zde parkujeme, chvíli necháváme psiska v autě a jdeme se projít po městě. Objednáváme si jídlo a krabičku ovoce na cestu a vyrážíme dál na cestu. Dle mapy objevujeme krásné místo a most přes Soču, a tak parkujeme u silnice a vyrážíme se projít. A opravdu, po chvíli objevujeme zákoutí s kameny, kde to zakempíme a že se jako půjdeme vykoupat…. jenže nohy nám zmrzly v okamžiku, kdy se dotkly vody! =D Nevadí, i tak si dáváme odpočinek, koupeme si nohy, psiska dovádí ve vodě a užíváme si kouzla okamžiku.

DALŠÍ VYSOKOHORSKÁ SILNICE

Když se nabažíme Soči, vyrážíme zase o kousek dál, tentokrát do sedla Vršič. Čeká nás výjezd horské silnice a říkáme si, že na ten Vršič prostě musíme jít =)  a jdeme a rozhodně nelitujeme. Až tudy budete projíždět, rozhodně tento nenápadný vrchol nevynechejte, výhledy opravdu stojí za to!! Na silnici je poměrně velké parkoviště, aby ne, je to docela strategické místo jednoduchého výletu na Vršič, ale dají se zde také nakoupit nějaké suroviny, občerstvení, nebo toto místo můžete využití jako strategické výchozí místo na nějaké ze zajímavých tras v okolí =)

Pokračujeme dál směrem Kranjska Gora, kde po cestě potkáváme velmi známe jezírko Jasna. Tady už nechávám Kessi spinkat v autě a s Májou a Nessáčkem vyrážíme na průzkům jezera. A nejen jezera! Od parkoviště k jezeru se dá projít korytem řeky Pišnica. Rozhodně doporučuji! V obrovském korytě protéká několik pramenů, mezi kterými se dá procházet, je to možná ještě lepší zážitek než samotné jezero Jasna =) Ale né, to bych kecala jó =) Jezero Jasna je malinké, ale krásné! Průzračná voda, hory všude okolo a samozřejmě mraky mraky turistů. Obejdeme si obě části jezera, uděláme fotky a vyrážíme korytem průzračné řeky Pišnice zpět k autu.

ještě nám to nestačilo

V tento moment si říkáme, že asi nejspíš vyrazíme domů, je večer, máme hrozně moc fotek, plno zážitků a mnoho kilometrů, ale Péťa se nedala =) prý, že je ještě kousek národní rezervace Zelenći a to určitě bude stát za to navštívit! Tak jo, hledáme chvíli na mapě a jedeme =) Vlasntě jsem čekala, že sem bude spousta ukazatelů a nějaké obří parkoviště, ale není tomu tak. Už jsme kolem toho místa několikrát projížděli a není nic, co by naznačovalo, že se zde nachází taková nádhera. Parkujeme a jdeme se projít. I v pozdějších večerních hodinách je zde poměrně hodně turistů, ale nám se dokonce podařilo být tam asi minutu samy!! a stihly jsme to vyfotit! Neskutečný zážitek, místo je to nádherné!!

A teď už vážně vyrážíme do ubytování =)

Sdílím trasu celého našeho RoadTripu od ubytování k ubytování. Na mapě jsou zaznamenány parkoviště a body, na kterých jsme parkovaly a kudy jsme projížděly =) Pozor, cesta do Vršič pass je vysokohorská (neplacená) silnice!