Image Alt

Vánoční punč v Hannoveru

NĚMECKO
  /  Cestopisy   /  Vánoční punč v Hannoveru

Dvoudenní výlet do Hannoveru byl jeden z mých, trochu bláznivých, spontánních nápadů =) Studovala jsem dálkově v Brně, a tak když jsem jednou hledala jízdenky do Brna, jsem narazila na jakýsi „žlutý Boom“ od Student Agency, který nabízel extrémně levné jízdenky po Evropě. Tak jsem psala kamarádce Verze a přes počáteční nezdary (bylo potřeba tři jízdenky do jednoho autobusu tam i zpět), se nám podařilo koupit tři jízdenky. Jako destinaci jsme zvolili Hannover. V podstatě jsme předtím vůbec netušili, kde to město je, ale Zurich byl obsazený a nabídka jízdenek byla, kromě dalších, právě do Hannoveru. Nejlepší na tom bylo, že se odjíždělo hned následující víkend!

noční cesta autobusem

Odjezd byl v pátek, 25.11. ve 23:00 autobusem z Florence. Autobus byl až překvapivě plný, očividně si hodně lidí chtělo užít vánoční atmosféru v jiném městě. Cesta ubíhala rychle, já stejně většinu cesty prospím, takže si pamatuju nájezd na dálnici, poté zastávku Flughafen Berlin, poté Magdeburg a zbytek cesty už bylo ráno, dala jsem si nabízenou ranní čokoládu v autobuse a očekávali jsme v 8:00 příjezd do Hannoveru.

VŠECHNA ZÁKOUTÍ HANNOVERU

V Hannoveru byla zima (překvapivě) a my jsme byli dřevění a totálně promrzlí po celonoční jízdě ve vyhřátém autobusu. Musíme se vzpamatovat, a tak první, kam jsme zamířili byla snídaně a kakao v místním Mc Donaldu, kde jsme se trochu protáhli a promysleli, kam vlastně půjdeme.

Jako první jsme navštívili vánoční trhy. Sice bylo všude zavřeno, ale právě to byl ideální čas obdivovat snahu a dokonalost místních stánkařů. Každý jeden stánek byl jiný, originální, měl své vlastní dřevěné vyřezávané postavičky, všude vonělo jehličí, zkrátka kouzlo Vánoc jak má být.

Pro prohlížení unikátnosti místních stánků jsme se šli pustit do objevování města. Prošli jsme si centrum, viděli jsme Neues Rathaus a prošli jsme si přilehlý park s rybníkem Maschteich. Usoudili jsme, že z centra jsme prošli víceméně vše a zbytek si necháme na večer, až budeme procházet Vánoční trhy. Vydali jsme se tedy do parku Welfengarten a Georgengarten, který jsme si celý prošli a došli jsme až k paláci Herrenhausen.

schloss herrenhausen

Do paláce se platí vstupné, do zahrad nikoliv, ale my jsme se chtěli podívat dovnitř. Palác Herrenhausen je bývalé letní sídlo rodu Hannoverů. Původní palác byl bohužel zničen Britskými nálety v roce 1943 a rekonstruován byl až v letech 2009 – 2013. Dnes je zde muzeum a výstavní prostory. Dominantou jsou přilehlé zahrady plné fontán, živých plotů, a na druhé straně silnice se k paláci ještě váže oranžerie, výstava kaktusů, orchidejí nebo třeba motýlů.

VÁNOČNÍ TRHY

Večer jsme se vydali na vánoční trhy. Panovala zde pohodová, vánoční nálada! A hlavně tady nebylo příliš mnoho lidí! O pár let později jsem navštívila vánoční trhy ve Vídni a mohu říct, že už nikdy. Pokud vám záleží na opravdové vánoční atmosféře, Hannover je pro to jako stvořený. Užili jsme si i večerní ohnivou show, kterou „překvapivě“ vedl Vítek, kluk od nás z Čr =) No, a teď vám ještě povím na závěr dne povedenou story s ubytováním!

JAK JSME V HANNOVERU ZABLOUDILI!

Ucouraní a unavení jsme nasedli na nějaký Bahn, co jezdilo chvíli nad zemí a chvíli pod zemí a dojeli jsme na úplně opačný konec města, kde jsme vystoupili. Byla pořádná zima, ale měli jsme v ulici kousek odtud ubytování. Jdeme asi 15-20 minut dolů z kopce od podzemky, zabočíme do správné ulice, najdeme žlutý dům s odpovídajícím číslem, ale nemůžeme se do něj dostat. Tak voláme na uvedené telefonní číslo, že stojíme v té a té ulici u žlutého domu. Z telefonu se ozve „super, tak pojďte na recepci“… Tady ale žádná recepce není? Tak nám bylo řečeno, že jsme špatně. Hannover je totiž tak originální, že jsou v jednom městě 3 ulice se stejným názvem, z toho dvě mají dva žluté domy se stejným číslem popisným. Ehm. Tak jsme museli zpět do kopce a dojet na úplně opačný konec města. Uf. Ale zase byla kousek od ubytování výborná řecká restaurace! =) Tak dobrou noc.

den druhý, Les eilenriede

Druhý den ráno jsme si trochu přispali, zabalili batůžky a vyrazili na cestu. Několik stanic tramvají kousek od ubytování jsme měli park Eilenriede. Vzali jsme to tudíž přes les. Prošli jsme si nějaká další místa, která jsme večer objevili na mapě, prošli si znovu vánoční trhy, objevili jsme starý kostel, který jevil známky značného poškození. Večer nás čekal odjezd zpět do Prahy. Tak i tak byla návštěva vánočního Hannoveru nezapomenutelná!